Struggles met de KNKV app en het digitaal wedstrijdformulier
De KNKV Wedstrijdzaken app is dé officiële app voor korfballers, fans en toeschouwers, officials, teammanagers en de wedstrijdsecretaris rondom wedstrijdzaken.
Met deze app weet je altijd wanneer je wedstrijden zijn en kun je onder andere het digitale wedstrijdformulier invullen, kun je altijd je spelerskaart tonen en je inschrijven voor de kantinediensten.
Heel handig, maar het leidt bij sommige nog steeds tot wat struggles. Hieronder een aantal veelvoorkomende vragen.
Met welk mailadres log je in?
Het mailadres waarmee je bij de ledenadministratie geregistreerd staat gebruik je om een account aan te maken (of bij een bestaand account om in te loggen). Doe je dat met een andere mailadres dan sta je niet gekoppeld aan het team waar jij of je kind in speelt of het team dat je coacht. Dat is wel nodig om bijvoorbeeld het digitaal wedstrijdformulier in te kunnen vullen. Weet je niet met welk mailadres je geregistreerd bent, stuur dan een bericht naar ledenadministratie@kvgroen-geel.nl.
Hoe werkt de app als je jonger bent dan 16 jaar?
Belangrijk om te weten is dat kinderen jonger dan 16 jaar geregistreerd staan onder de ouders. Dit heeft alles te maken met de AVG die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. En dit geldt dus ook voor de persoonlijke instellingen van kinderen onder 16 in de app. In de account van een ouder zijn dan de wedstrijden te zien van het kind.
Dat wil niet zeggen dat je als kind jonger dan 16 jaar niet zelf de wedstrijdzaken app kunt hebben. Met een eigen mailadres van het kind kan een account aangemaakt worden. Dit mailadres moet dan bij de ledenadministratie geregistreerd staan! Stuur hiervoor een bericht naar ledenadministratie@kvgroen-geel.nl. Het kind kan dan alleen de privacy instellingen niet zelf wijzigen, dat kunnen alleen de ouders. Berichtgeving via de mail vanuit Groen Geel wordt nog wel naar een ouder gestuurd.
Ben je 16 geworden en stond je onder het mailadres van je ouders geregistreerd, laat dan je mailadres wijzigen bij de ledenadministratie. Log daarna in op de KNKV wedstrijdzaken app met je eigen mailadres en vraag een nieuw wachtwoord op m.b.v. ‘wachtwoord vergeten’.
Hoe werkt de app met meerdere gezinsleden op 1 mailadres?
Staan er meerdere gezinsleden onder hetzelfde mailadres geregistreerd, dan kan in de app van account gewisseld worden.
Volg dan de volgende stappen:
-Klik op afbeelding om deze te vergroten-
Heb je nog andere vragen over de KNKV wedstrijdzaken app, kijk dan hier op de support website van Sportlink.
Digitaal wedstrijdformulier
Uitleg over het invullen van het digitaal wedstrijdformulier vind je hier.